Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь Харилцаа холбооны тухай хууль, Радио долгионы тухай хууль, Шуудангийн тухай хуулиар олгосон эрх, үүргийнхээ хүрээнд Иргэдээс төрийн байгууллага албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх тухай хууль, Төрийн хяналт шалгалтын тухай хууль, Зөрчил хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Захиргааны ерөнхий хууль болон бусад холбогдох хууль, тогтоомжид нийцүүлэн гаргасан “Харилцаа холбооны зохицуулах хороонд ирүүлсэн санал, гомдлыг хүлээн авах, хянах, шийдвэрлэх журам”-ын дагуу үйлчилгээ эрхлэгч, хэрэглэгчдийн өргөдөл, гомдлыг хүлээн авч шийдвэрлэдэг.
Тус хороо нь тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч, иргэд, аж ахуйн нэгж, хэрэглэгчдийн өргөдөл, гомдлыг бичгээр, Засгийн газрын 11-11 төвөөр, утсаар, имэйлээр болон биечлэн гэсэн хэлбэрүүдээр хүлээн авдаг.
Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь эрхлэх асуудлын хүрээнд дараах төрлийн санал, гомдлыг хүлээн авч “Иргэдээс төрийн байгууллага, албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг хянан шийдвэрлэх тухай” хуулийн дагуу өргөдлийг хүлээн авсан өдрөөс хойш 30 хоногийн дотор шийдвэрлэнэ. Саналын шинжтэй өргөдлийн хариуг 90 хоногт багтаан өгнө..
Өргөдөл, гомдол, санал ирсэн хэлбэрээр:
- Албан бичиг - 255
- Холбогдох эрх бүхий байгууллагын дүгнэлт, санал, шийдвэр - 166
- Утсаар - 217
- И-мэйл - 23
- Биечлэн - 4
- Иргэд олон нийттэй харилцах төв 1111 – 66
Ирүүлсэн өргөдөл гомдлын 720 буюу 98%-ийг шийдвэрлэж ажилласан. Хянагдаж байгаа, хугацаа болоогүй шийдвэрлээгүй 11 гомдол байна.
Өргөдөл, гомдол, саналын шийдвэрлэлтийн явц:
- Нийт - 731
- Хугацаандаа байгаа - 11
- Шийдвэрлэсэн - 720
- Хугацаа хэтэрч шийдвэрлэсэн - 12
- Шийдвэрлэлтийн явц – 98%
- Дундаж хугацаа – 5 хоног
Хүлэн авсан өргөдөл, гомдол, саналыг төрлөөр нь авч үзвэл:
|
Бичгээр |
Утсаар |
Биеэр |
И-мэйл |
1111 төв |
Өргөдөл |
20 |
6 |
|
5 |
|
Гомдол |
95 |
195 |
4 |
18 |
31 |
Санал, хүсэлт |
42 |
16 |
5 |
30 |
|
Мэдэгдэл, шийдвэр |
166 |
||||
Радио давтамжийн нөлөөлөл |
74 |
|
|
|
|
Радио долгионы үүсгэх цахилгаан соронзон оронгийн хүний биед үзүүлэх нөлөө |
24 |
|
|
|
|
Мэдэгдэл, шийдвэр гэдэг нь нэр бүхий веб сайт болон фэйсбүүк хуудасны мэдээлэл нь нотлох баримтуудаар хүний нэр төр, алдар хүндийг гутаан доромжилсон, зохиогчийн эрхийн зөрчил мөн бодит бус мэдээлэл болох нь тогтоогдсон талаар Оюуны өмчийн газар, Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газар, Цагдаагийн байгууллагаас ирүүлсэн шийдвэрүүд юм.
Ирсэн өргөдөл, гомдол, саналыг агуулгаар нь харуулбал:
Фэйсбүүк |
188 |
Үйлчилгээний чанар (Ярианы чанар, интернетийн хурд гэх мэт) |
147 |
Үйлчилгээний төлбөр, үнэ тариф |
112 |
Нэр төрд халдсан / гүтгэсэн |
46 |
ТЗ-ийн зөрчил |
28 |
Цахим тоглоомын үйл ажиллагаатай холбоотой |
12 |
Харилцан холболт |
7 |
Веб сайтын мэдээ мэдээлэлтэй холбоотой |
7 |
ТЗ-ийн зохицуулалтын үйлчилгээний төлбөр |
6 |
Радио давтамжийн нөлөөлөл |
87 |
Радио долгионы үүсгэх цахилгаан соронзон оронгийн хүний биед үзүүлэх нөлөө |
28 |
Бусад |
63 |
Тус хороонд хуулиар олгогдсон гомдол хүлээн авах шийдвэрлэх эрх мэдлийн хүрээнд хамаарах агуулгаар ангилж харуулсан болно. Дүгнэж үзэхэд иргэдээс ихэвчлэн төлбөр тооцоо, үйлчилгээний нөхцөлтэй холбоотой үл ойлголцол үүсдэг ба энэ талаар тус хороонд иргэд ханддаг байна. Тиймээс үйлчилгээ эрхлэгч байгууллагууд хэрэглэгчийн гэрээгээр хүлээсэн төлбөр тооцооны үүрэг, үйлчилгээний нөхцлөө сайтар тогтмол таниулж байх зайлшгүй шаардлагатай байна. Мөн түүнчлэн радио давтамжийн харилцан нөлөөлөлтэй холбоотой хэмжилт шалгалт хийлгэх хүсэлтийг тус хорооны Радио давтамж, зохицуулалт хяналтын газрын инженерүүд холбогдох хэмжилт, шалгалтыг хийж нөлөөллийг арилгах арга хэмжээг авч ажиллав.
Гомдлыг үйлчилгээ эрхлэгчийн үйлчилгээний төрлөөр нь ангилан ямар төрлийн үйлчилгээ эрхлэгчийн үйлчилгээтэй холбоотой гомдол ирж байгааг доорх хүснэгтэд харуулав.
Өргөдөл, санал, гомдол ирсэн салбараар нь ангилж харуулбал:
Фэйсбүүк |
216 |
Үүрэн холбоо |
135 |
АйПи ТВ |
107 |
Радио давтамжийн нөлөөлөл |
87 |
Веб сайт |
26 |
Радио долгионы үүсгэх цахилгаа соронзон оронгийн хүний биед үзүүлэх нөлөө |
24 |
Өргөн нэвтрүүлэг |
22 |
ОСДҮЭ |
20 |
Тусгай дугаар |
13 |
Интернэтийн үйлчилгээ |
10 |
Цахим тоглоом |
11 |
Суурин телефон холбоо |
3 |
Шуудан |
7 |
Бусад |
50 |
Мөн хэрэглэгчдээс үүрэн холбооны үйлчилгээ болон АйПиТВ-ийн үйлчилгээний үнэ тариф, үйлчилгээний талаар ирсэн гомдол дийлэнх нь байна.
Байгууллагын хэмжээнд 2016 онд 406, 2017 онд 239, 2018 онд 171, 2019 онд 287, 2020 оны 12 дугаар сарын 31-ний байдлаар 731 гомдлыг тус тус хүлээн авсан. 2016-2020 онуудад нийт 1834 гомдол хүлээн авсан ба жилд дунджаар 366 гомдол санал хүлээн авсан байна. 2019 онтой өргөдөл, гомдлын тоог харьцуулахад 3 дахин их өргөдөл, гомдол ирсэн нь 2020 оны УИХ-ын сонгуультай холбоотой юм. Учир нь нэр дэвшигчдийн талаар олон нийтийн сүлжээ, веб сайтуудаар худал ташаа мэдээлэл нийтлэгдэх, нэр хүндэд халдах гэх мэт мэдээ мэдээллийг устгуулахаар холбогдох эрх бүхий байгууллагын дүгнэлт , шийдвэр ирсэн байна.
Хүснэгтээр үзүүлбэл:
Он |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Албан бичгээр |
60 |
50 |
45 |
106 |
421 |
Утсаар |
86 |
22 |
15 |
85 |
217 |
И-мэйл болон биечлэн |
19 |
4 |
1 |
18 |
27 |
1111 төв |
241 |
163 |
110 |
78 |
66 |
Нийт |
406 |
239 |
171 |
287 |
731 |